תזונת תינוקות - גיל 6 ועד 9 חודשים

מי שהגיע לגיל הזה אחרי שהתחיל טעימות בגיל 4 חודשים, והתינוק שלו אוכל ארוחה מלאה אחת לפחות מצלחת, אז בתקופה זו יעלה עוד בכמויות ובמגוון של המזונות.

מי שמתחיל טעימות בגיל 6 חודשים, יתחיל להציג מזונות לאט לאט בתקווה לבסס האכלה מצלחת במהלך החודשים הללו.

מזונות מומלצים מעבר לירקות ופירות של עד גיל 6 חודשים הם בשר בקר, הודו ועוף, דגים, קטניות וביצים.

ניתן לשלב כמות קטנה של חלב ומוצריו במאכלים מורכבים כדוגמת רטבים, פשטידות, לביבות ומרקים. מציע שאת המעדנים (הלא מתוקים), הגבינות והיוגורט נדחה לסביב גיל 9 חודשים.

בגיל זה, ועדיף לפני גיל 7 חודשים, רצוי לחשוף התינוק למזונות המכילים קמח חיטה לרבות תוספת של דיסת סולת או שיבולת שועל או התחלת פסטה מבושלת.

מבחינת הזנה בחלב אם או פורמולה אזי יש המשך המלצה להנקה גם בגיל זה והשלמה עם פורמולה במידת הצורך.

מבחינת הרגלי אכילה אזי מומלץ לעודד ארוחות משותפות של בני המשפחה כולל התינוק על מנת להקנות דוגמא אישית להרגלי אכילה וחשיפה למזון כמקובל במשפחה.

כתלות בשלב ההתפתחותי, מומלץ לתת לתינוק לאכול מוצקים בעצמו.

לגבי תוספת מים – בגיל זה התינוקות כבר החליפו לפחות ארוחה אחת של מזון נוזלי (הנקה או בקבוק) בארוחה מצלחת ולכן יש לתת תוספת מים כמתבקש. אין לתת לתינוק מיצי פרי או חליטות תה למיניהן.