איך עושים אינהלציה בילדים?

קודם כל השאלה היא למה. 

אני ממליץ, לפני שקוראים את הפרק הזה, לעבור על הפרק החשוב והבסיסי "אינהלציה או משאף – מדריך חשוב למתחילים", בו כתבתי "שיש יתרון אמיתי בכל אינדיקציה שהיא לשימוש במשאפים (וספייסר) על פני אינהלציה." 

לכן, אם אתם עושים כי יש לכם במילא מכשיר אינהלציה בבית (ואין לכם ספייסר שמתאים למשאפים) בהחלטה מושכלת יחד עם הרופא המטפל, ניחא.

אם קניתם מכשיר אינהלציה חדש, לרוב מיותר.

לא נורא, בואו ניזכר איך לעשות את זה בכל זאת נכון.

 

איך עושים אינהלציה בילדים?

כמובן שהמינונים המדוייקים תלויים בהמלצתו הספציפית של הרופא המטפל. עם זאת ברוב המקרים המינונים יהיו כדלקמן:

בריקלין/ונטולין/טרבולין – בילדים מעל גיל חצי שנה 0.5 סיסי (חצי מיליליטר), בתינוקות צעירים מגיל חצי שנה 0.3 סיסי.

בודיקרט – בודיקורט מגיע בשתי אריזות (נקרא Respules) בריכוזים שונים הכתובים על האריזה. ריכוז נמוך – 2 סיסי שהם 0.5 מיליגרם וריכוז גבוה 2 סיסי שהם 1 מיליגרם. אני לרוב ממליץ להשתמש בריכוז הגבוה. במכשיר האינהלציה נהוג לשים 1 סיסי (1 מילילטר) מהבודיקורט בריכוז עליו המליץ הרופא. אני שוב קורא לחברת אסטרה זניקה שמייצרת את התרופה הפופולרית הזו לייצר בקבוקונים שבהם יש 1 סיסי בלבד (בריכוזים השונים) ולהוזיל בהתאמה מחירה של התרופה. מאידך, על פי העלון לצרכן ניתן לשמור רספיול פתוח למשך 12 שעות ולכן ניתן להשתמש באותם 1 סיסי שנשארו בבקבוקון שפתחתם גם לאינהלציה הבאה. 

מי מלח – 0.5 סיסי (0.5 מילילטר).

סה"כ חומרים באינהלציה או 2 סיסי (2 מיליליטר).

בילדים מתחת לגיל חצי שנה נהוג להוריד כמות הבריקלין או הונטולין או הטרבולין ל-0.3 סיסי. במקרה שכזה ניתן להעלות מינון המי מלח ל-0.7 סיסי על מנת להשלים כמות התמיסה ל-2 סיסי.

בסוף כל טיפול יש לתת לילד לשתות קצת מים (או פורמולה) על מנת לנקות שאריות הסטרואידים מחלל הפה על מנת שלא תתפתח פטרת (קנדידה) בפה.