איך מכינים תרחיף מוקסיפן לבד?

למעשה זו שאלה גנרית שנכונה לגבי כל תרופה באבקה, אבל ברוב רובם של המקרים הורים לא מכינים לבד בבית תרופות אחרות. 

לכן אתמקד במוקסיפן שלמעשה התרחיף שלו נקרא מוקסיפן 250 פורטה או בשמות דומים (מוקסיויט 250 פורטה או אמוקסי קאר 250 פורטה).

לפני שנתחיל אגיד ש:

  1. נכון להתחיל טיפול אנטיביוטי רק אחרי הוראה רפואית ברורה וקביעת מינון מדויק. בנוסף, אין לתת מוקסיפן לרגישים לפניצילין.
  2. במידה ואפשרי, ניתן לגשת עם האבקה שיש לכם בבית לכל בית מרקחת, וכל רוקח נבון ימהל לכם את התרופה או בחינם או בעלות סמלית של שקלים בודדים.
איך מכינים תרחיף מוקסיפן לבד?

אבל במידה ובכל זאת הנסיבות הובילו להכנת התרחיף לבד. אז עם מה וכיצד מוהלים האבקה?

לשמחתי קל מאוד להכין בבית, ובטוח מאוד במידה ואתם מקפידים על ההוראות.

גם אם השמות של התרחיף שיש לכם בבית שונים וגם אם כמות המים שצריכים להוסיף לכל מוצר ומוצר משתנה בין שם מסחרי זה לאחר, עדיין התרחיף שיצרתם זהה לחלוטין בריכוזו בין כל המוקסיפנים שיש בישראל ולכן נוכל לדבר בצורה גנרית.

עם איזה מים להשתמש במיהול?

כתוב שצריך מים מזוקקים. אבל לפני שאתם נוסעים למוסך או פותחים את המגהץ אפשר לזכור שניתן להשתמש במים שהרתחתם ואז קיררתם לטמפרטורת החדר. גם אם יש מים מזוקקים בבית, או שלמישהו יש בבית סליין (מים כמו של אינפוזיה), עדיין נכון יותר לחמם מים ולקרר אותם ואין להשתמש בבית במים מסוגים אחרים.

איך למדוד את הכמות המדויקת?

השתמשו במזרקים שיש בבית, אפילו מזרקים של תרופות שכיחות אחרות שיש בבית (נורופן לדוגמא שמכיל 5 מיליליטר/סיסי). הבעיה בשימוש במזרקים קטנים היא שצריך למלא אותם 14 פעם, כל פעם 5 סיסי, על מנת להגיע ל-70 סיסי לדוגמה. נסו לדייק או השתמשו במזרקים גדולים יותר (לדוגמא, ניתן למדוד כמות גדולה יותר גם בבקבוק של תינוקות).

כמה מים להוסיף?

הסתכלו על האריזה וחפשו את המשפט "הרוקח יוסיף ??? סיסי (או שכתוב מיליליטר או בקיצור מ"ל), של מים מזוקקים". שימו לב שהכמות תלויה בסוג המוקסיפן שיש לכם בבית ובגודל האריזה הספציפית שיש בידיכם.

ראו הטבלה שלפניכם, ובכל מקרה חפשו על האריזה הספציפית כמה מים צריך להוסיף.

ערבבו היטב אחרי הוספת המים על מנת להמיס כל האבקה.

כמה בפועל לתת לילד מהתרחיף המוכן?

זה כבר תלוי במה שהרופא רשם במרשם. 
זיכרו, שמדובר בתרופה אנטיביוטית שיכולה להינתן רק אחרי הוראה רפואית מסודרת, ובכמות מדודה שעליה הרופא יחליט לפי משקל הילד ואתר הזיהום.