פגישת טיפת חלב בגיל חודש

פגישת טיפת חלב בגיל חודש אמורה להיות בשאיפה הפגישה השנייה שלכם כבר בטיפת חלב, או שהייתם במקום כבר (או בנוסף), אצל רופא הילדים.

זוהי בהחלט גם אחת הפגישות החשובות, לאו דווקא בגלל החיסונים אלא בגלל ההיכרות שהיא עדיין ראשונית, בגלל הדרכה חשובה שניתן לקבל בפגישה זו ובשל הערכת גדילה שמשמעותית כל כך בתחילת הדרך.

ואם זוהי הפגישה הראשונה, זיכרו להביא את מכתבי השחרור מבית החולים (מכתב שחרור רפואי וסיעודי).

פגישת טיפת חלב בגיל חודש

מה הדגשים בפגישת טיפת חלב בגיל חודש?

ראיון והדרכת הורים – כרגיל. דגש על תזונת התינוק. יש לוודא מתן ויטמין די לילוד ובמקביל לוודא שאין אינדיקציה להתחלת ברזל מוקדמת (פגים צריכים לקבל ברזל החל מגיל חודש, ראו בקישור).
מה מצפים מבחינה התפתחותית בגיל חודש? לא המון בגיל זה, אבל יש מספר דגשים חשובים. יש להקשיב לאם לגבי הרגלי שינה (על הגב), ערות ואכילה. בעת לקיחת המדדים ניתן להעיר תינוק ישן על מנת לנסות ולתפוס לו את העיניים על מנת לבדוק האם עוקב במבט (לא חייב בהכרח בגיל זה). ניתן להתרשם מטונוס השרירים בעזרת מספר בדיקות מכוונות.
מדדים – כרגיל, שקילה, היקף ראש ואורך והשוואה לנתונים קודמים. קצב העלייה במשקל הרצוי הוא כ-750 גרם בחודש הראשון בחיים. היקף הראש אמור לגדול ב-2 סנטימטר מאז הלידה והאורך ב-4-5 סנטימטר.
חיסונים – חיסון יחיד, מנה שניה (את הראשונה בשאיפה התינוק קיבל אחרי הלידה בחדר התינוקות) של צהבת בי. אני לא צופה תופעות לוואי מיוחדות אצל התינוק אחרי חיסון זה.
משימות אחרי הפגישה:
א. יש לוודא קביעת תור לאולטרהסאונד פרקי ירכיים, ראו בקישור על החשיבות גם בילדים ללא גורם סיכון.
ב. יש לקבוע תור הבא לטיפת חלב, לפגישת גיל חודשיים.